Saturday, March 17, 2012

SELENDANG EXPRESS. =D

Assalamualaikum dan selam sejahtera,

Hai! Apa khabar anda semua? Sihat? Sakit? Demam? Pergi makan ubat. Moga cepat sembuh ya. Eh, melalut pula saya ni.

Nak tahu sesuatu? Orang selalu tanya, bagaimana mahu pakai shawl? Alah, selendang belit-belit ala-ala Yuna dan Hana Tajima itu. Tetapi mereka lebih expert. Saya, setekat lilit express tahulah. xD

Contoh selendang yang saya selalu pakai:

Hehe. Begitulah rupanya. Apa? Saya comel? hik-hik. Terima kasih. =D (eh! sudah lari tajuk. perasan lebih pula. Maaf, tolong jangan muntah hijau ya! xD)

Caranya memang tersangatlah mudah. Mari ikuti cara-cara selendang express yang semakin popular untuk orang yang hendak bergaya mengikut peredaran zaman, tetapi mahu cepat demi memenuhi jadual harian yang ketat.

Langkah 1.

Pakai serkap (jenis kain lembut seperti jersey atau lycra). Mahu pakai owning yang keras dan tebal itu boleh juga, cuma ia akan membuatkan kita nampak lebih dewasa. Alah, banyak jual di pasar malam. Ada macam-macam pilihan warna, dari warna terang sehingga warna gelap.

Langkah 2.

Pinkan hujung selendang di sebelah tepi (kanan atau kiri, ikut keselesaan.) Pin yang digunakan hendaklah kecil dan comel sahaja rupa bentuknya. Tidak perlu besar atau terlalu lebar.

Langkah 3.

Lilitkan dengan longgar, pinkan dia berhampiran pin kecil di langkah kedua tadi. Kali ini, lebih afdal rasanya untuk menggunakan pin yang besar, (seperti saya memakai pin besar berbentuk bunga warna warni itu). Untuk nampak lebih kemas, letak jarum peniti. 


Selamat mencuba! =D

Salam ingatan, 
HidayahNizam a.k.a Admin Hidayah @Fanpage AinMaisarah.







No comments:

Post a Comment